Vessünk egy közelebbi pillantást az iRobot legutóbbi két akviziciójára

 
    márka
 

Nézzük meg a két beruházás részletei és hogy mindezek milyen hatással lehetnek a vállalat további terveire.









Az iRobot, a háztartási robotika piacvezetője, most szerezte meg a legnagyobb Európai forgalmazóját, a Robopolis céget. A júliusban bejelentett akvizíció október 2.-án zárult le, és csak 6 hónappal korábban kebelezte be Japán forgalmazóját, a Sales on Demand céget is.



Ellenőrzés Japánban
Az iRobot pénzügyi igazgatójának nyilatkozata alapján, egyedülálló események láncolata tette lehetővé a japán disztribútor átvételét. A tulajdonos elhalálozása miatt a pénzügyi igazgató lett a vezérigazgató. Ugyanebben az időben Japánban ingadozott a devizaárfolyam, ami nagy kihívások elé állította a céget, de az üzlet bedőlt. Az iRobot nagyobb befolyást akart gyakorolni a japán marketing erőfeszítésekre, de kevés sikerrel. Valójában a forgalmazó jelentősen csökkenteni akarta a marketing befektetéseket. A forgalmazó végül eldöntötte, hogy eladja az üzletet, és az iRobot kb 18 millió dollárért tudta felvásárolni a társaságot, lényegében az eszközök nettó könyv szerinti értékén.

Robopolis: A tökéletes időzítés
A Robopolis esetében teljesen más volt a történet. A Robopolis francia forgalmazóként indult, amikor az iRobot alapvetően egy disztribútorként nevezte ki több országra is. A Robopolis ezután felvásárolt a német és spanyol forgalmazókat és végül olyan mértékben növekedett, hogy nyugat-Európa 7 piacán kulcsfontosságú szerepet töltött be. Bár a piacokon jól haladt az üzlet, az iRobot mégis úgy vélte, hogy egy közvetlenebb ellenőrzéssel, irányítással jobb eredményeket tudna elérni a marketing területén is. Az időzítés megfelelő volt az akvizícióhoz. Júliusban a cég bejelentette, hogy megvásárolja a Robopolis céget 141 millió dollár készpénzért.

Nehéz nem kedvelni ezen két beruházást. A Sales on Demand vásárlása alapvetően egy "tűzoltó" akció volt, melynek köszönhetően az iRobot megfelelő áron jutott a céghez és átvette a teljes üzletmenetet. Ugyan a számok szerint bevételcsökkenés látható a Japán piacon, de ez csak annak köszönhető, hogy az iRobot racionalizálta a disztribúciós csatornák számát. Dean, a pénzügyi igazgató, elvárásai szerint az akvizíció pozitív hatást gyakorol majd a bevételre már az év harmadik negyedévében.
A menedzsment természetesen örült a Robopolis üzletkötés kedvező vételárának, de a legfontosabb ok a beruházás hátterében a rettentő nagy növekedés lehetősége volt a régióban. Az értékesítés és a marketing közvetlen irányításával a vállalat következetesebb és hatékonyabb globális üzenetet tervez véghez vinni. Dean azt mondta, elvárja, hogy a beszerzés hatásai minden szinten javítani fogják a vállalat számait már 2018-ban.



 

 
 
 


iRobot® és a házikedvencek!

Gyakran hallunk aggályos kijelentéseket, hogy a háziállatok, hogyan reagálnak a család újonnan érkező tagjára: nem tudjuk nekik elmagyarázni, hogy „Ez csak...

15.02.2018
minden újdonság

Roomba i7+ (7558)

Roomba i7+ (7558)A Roomba i7, a Clean Base szennyeződésgyűjtővel együtt biztosítja, hogy Önnek hetekig ne kelljen törődni a takarítással, mert önmaga üríti ki a portartályát.

összes termék

Lithium-ion akkumulátor

Lithium-ion akkumulátorRoomba 3300 Lithium-ion akkumulátor. Kompatibilis az alábbi modellekkel Roomba 900-as sorozat, Roomba 89x, Roomba 69x.

összes termék
 
 
A termék a kosárba került
Kosárba